Påskeferie

Uke 13 holder barnehagen stengt, grunnet påskeferie. Vi ønsker dere en god og solfylt påskeferie, så møtes vi igjen tirsdag 2/4!

Påskefrokost

Fredag 22/3 inviterer vi foreldre til påskefrokost mellom kl 08-09.30. Vi serverer rundtykker med pålegg og alskens godt tilbehør.

Vinterferie 2024

Torsdag 22. og fredag 23. februar holder barnehagen stengt grunnet vinterferie. Vi sees igjen mandag 26/2.

Fastelavn 2024

Fredag 16/2 feirer vi Fastelavn i barnehagen. Årets tema for storebarna er klassikeren “Dyr fra Norske Skoger”. Småbarn kler seg som vanlig ut som bakere, og baker fastelavnsboller til hele barnehagen. Det blir en dag med mye moro, skuespill og god mat!

Velkommen til åpen dag

Vi inviterer nysgjerrige foreldre til åpen dag i barnehagen, 18/1 fra kl 13.00. Det blir informasjon om hverdagen, mulighet til å stille spørsmål, samt en omvisning på barnehagen.

God Jul!

Barnehagen holder stengt f.o.m 23/12 til 2/1. Vi ønsker dere alle en riktig god jul & godt nyttår!

Nissefest 2023

Tirsdag 19/12 feirer vi nissefest på barnehagen. Barna har gjerne på seg røde klær og nisseluer. Dette er en morsom og uhøytidelig feiring med masse sang og bevegelse, som gir barna forventninger til juleaften!

Adventshage 2023

Torsdag 7/12 kl 17.30, etter stengetid, inviteres storebarna med foreldre og annen nær familie, til  vår stemningsfulle, magiske og høytidelige Adventshage i barnehagen. Der får barna sette ned lysepler i spiralen, mens kollegiet synger vakre melodier!

Julemarked 2023

Årets julemarked på Sommerfuglen blir avholdt lørdag 25. november fra klokken 10-15. I år, som alle år før, vil det bli flere salgsboder og kaféer, samt lotteri og annet spennende.  Vi gleder oss til å se dere i år også!

Lanternefest

Torsdag 9. november feirer vi Lanternefest.Når dagene blir mørkere, får vi større behov for lys både rundt oss og inne i oss selv!  Vi forteller bl.a. legenden om Sankt Martin av Tours og synger lanternesanger i ringen. Til Lanternefesten lager barna lanterner av papir de har malt, og pynter med silkepapir. Så møtes store barn, […]